Onkin tässä tullut pieni päivitystauko.. Olimme viikonlopun reissussa kahden ystäväpariskunnan kanssa Kuusamossa! Täytyy sanoa että tuli kyllä tarpeeseen. Pitkään aikaan en ole näin hyvin saanut ajatuksiani pois näistä hoidoista ja lapsen kaipuusta!

 

Lähdimme reissuun perjantaina heti töistä päästyä. Perillä Kuusamossa olimme joskus kahdeksan aikaan illalla. Kirjauduimme sisään hotelliin ja vaihdoimme hiukan vaatetta. Sitten lähdettiinkin ravintolaan syömään ja maistelemaan muutama olut! Ajoissa palasimme kuitenkin takaisin hotellille, koska meillä oli lauantai aamulle aikainen herätys!

 

Klo: 7.00 nousimme ylös ja lähdimme aamupalalle! Voi että oli ihanaa pitkästä aikaa syödä oikein kattava aamiainen! Eniten rakastan hotellissa yöpymisessä sitä että aamulla saa kunnon aamiaisen valmiina. Itse ei tarvitse asian vuoksi pistää juurikaan tikkua ristiin! Aamiaisen jälkeen menimme huoneisiimme pukeutumaan lämpimästi. Kun vaatetta oli saatu tarpeeksi niskaan suuntasimme Käylään, josta varaamamme koskenlaskun oli määrä alkaa...

 

Koskenlasku oli aivan mahtava juttu! Pääsin keulapaikalle, josta oli ehdottomasti parhaat ja jännittävimmät näkymät! Matkan varrella oli useita koskia ja yhteen koskeen juutuimme kiveen kiinnikkin. Siinä sitten ehti kuviakin ottamaan keskellä koskea! Onneksi pääsimme lopulta irti kivestä ja jatkamaan matkaa. Välillä oli pitkiäkin suvanto vaiheita, joita meidän ei onneksi tarvinnut meloa, vaan ne mentiin moottorivoimin! Melominen oli kyllä yllättävän rankkaa! (No joo, jos olisi sitä vaatetta laittanut kuitenkin hiukan vähempi niin ei olisi ehkä hikeä niin pukannut!)

 

Muistan erään pitkän suvantovaiheen, kun katselin maisemia ja mietin kuinka onnellinen minä oikeastaan olenkaan... Kyllä... Minulta puuttuu se kauan kaivattu lapsi, mutta minulla on aivan ihana yksi lapsi ja aivan ihana mies! Jos me kolmestaan jäädään ilman useampia lapsia niin en minä silti huonoa elämää elä! Tottakai olen surullinen jos näin käy, mutta minulla on jo niin paljonkin.. paljon enemmän kuin monilla muilla ja siitä olen todella kiitollinen ja osaan iloita kuitenkin siitä!

 

Minulla oli koko reissun ajan, vaikka välillä tämä lapsettomuus tulikin mieleen.. kuitenkin niin seesteisen rauhallinen olo, mitä minulla ei ole pitkään aikaan ollut! Oli aivan ihanaa nauttia elämästä oikein kunnolla. Ja ajatella vaan että kyllä ne asiat jossain vaiheessa selviävät. Voi olla että tämä hoitotaukokin tekee hyvää tuon rauhallisuuden suhteen. Kun ei ole mitään hoitoa tässä kierrossa, niin ei ole juuri itsellä toiveita. Kun on toiveita niin olen aivan tulisilla hiilillä asian kanssa, kun toivon vaan niin kovasti että jospa tällä kertaa olisi meidän vuoromme onnistua! nyt tiedän (98%) varmasti, että tässä kierrossa ei ole meidän vuoromme onnistua, niin helppohan nyt on olla! :)

 

No koskenlaskun jälkeen kävimme hiukan vilkaisemmassa miltä Rukalla näyttää. En ole sielläkään ennen käynyt! Kun Ruka oli nähty suuntasimme takaisin hotellille hakemaan uimakamppeet (ja joillekkin kuivia kalsareita) ja sitten menimme Kuusamon tropiikkiin uimaan. Höyrysauna oli ihana! En ole kuin joskus pentuna käynyt viimeksi höyrysaunassa, enkä muistanut että siellä on niin kiva istuskella! Kylpylän päätteeksi pukeuduimme, meikkasimme ja laitoimme hiukset oikein hienosti ja lähdimme hotellin ravintolaan syömään oikein pitkän kaavan kautta!

 

Sunnuntaina luovutimme huoneet klo. 11 jälkeen ja suuntasimme kotimatkalle! Ihanaa oli hakea oma pieni neitimme mummilasta hoidosta! Ikävä oli kyllä molemminpuoleinen, vaikka kaikki osapuolet olivatkin viettäneet oikein mukavan viikonlopun!

 

Kun kotiin päästiin, niin karu totuus arjesta iski taas vasten kasvoja!! Mä haluun meille lisää lapsia! Ja mahdollisimman pian, en jaksa enää odottaa....... jne. Mistä saisin tuon reissun aikaisen seesteisyyden ja rauhallisuuden takaisin?! Mihin se katosi?! (mutta edelleen, kaikesta huolimatta, olen tyytyväinen kuitenkin siihen mitä mulla jo on!)

 

P.S. Mun kävijälaskuri on mennyttä kalua.. Pitää tehdä uusi ja laskenta lähtee alusta :(